16 Kasım 2013

Kurumsal Firmalar Ve Sosyal Medya

Sosyal medya her geçen gün hızla büyüyen bir mecra. Bunu kabullenmeyen bir çok firma bu büyük pazarda ki payını da kaçırıyor. Türkiye'nin % 96 sının internet kullanıcısı olduğu şu dönemde bunu hiçe saymak Ntv'nin derlediği habere göre yılık %40 ' a varan ciro kayıplarına neden oluyor. Ntv'nin haberine buradan ulaşabilirsiniz.

Yapılan araştırmalar neticesinde internet kullanıcılarının en kötü kullanımında bile, yani sürekli online olmayanının bile yeri gelip, araştırmalar yaptığı bir gerçek, hoşuna giden bir markanın takibini yapmak isteyen kullanıcı sayısı oldukça fazla.Toplam mobil abone sayısı 63.8 milyon, akıllı telefon sayısı ise 4,8 milyon. İnternet kullanıcılarının %97’si artık sosyal medya platformlarına giriyor ve ziyaret edenlerin sayısı geçen yıla oranla %30 artıyor. Türk kullanıcılar günde en az 1 saatlerini Facebook’ta geçiriyor. Bu açıdan bakıldığında dijital pazarlama ajansları önem kazanıyor.


Dünya çapında Sosyal Medya alanında en etkili kuruluş şuan itibari ile McDonald olarak gözüküyor, fakat ben örneğimi Türkiye üzerinden göstereceğim ve benim gerçekten beğendiğim, Garanti Bankası'nın sosyal medya yönetimini ele alacağım.

Facebook sayfasında girdiğimizde 1,4 milyon beğenisi olan Garanti'nin güzel bir kapak fotoğrafı tasarımı mevcut, devamlı kampanyalarına ve tanıtımlarına göre yenilenen bir yapıyı tercih etmişler, bu dönemsel bir durumda olabilir. Profil resmi olarakta logosunu eklemiş. Kurumsal bir firmaysanız profil resmi mutlaka logo olmaldır.  Kapak fotoğrafı ve logo arasındaki renk uyumunu güzelce oluşturmuşlar. Sizde facebook sayfasında profil resmi ve kapak fotoğrafı arasında güzel bir tasarım oluşturmanız gerekmektedir. Bu gibi durumlar özellikle kurumsal firmalarda çokça göze batabilen faktörler. Herhangi bir ziyaretçi, sayfa load olduğu ilk anda kapak resmi ve profil resmini görecektir. Bu sebepten bu çok önemli bir unsur.


Sosyal Medya alanında izledikleri özellikle Facebook üzerinden gidiyoruz , yukarı da belirttiğim gibi Türkiye'de en yayın Sosyal Mecra uzun süreden beri Facebook, henüz twitter bu tahtı sallayamadı fakat yaklaşıyor.

Firmaların bir çoğunda mevcut olan kendi alt sayfalarını ( kampanyalarını ) da tanıttıkları beğeni kutucuğu, sayfa olarak bu mikro sayfaları beğenmişler ve Facebook sayfasının girişine düşürmüşler, bu da farklı kanallardan potansiyel müşteri, internet alanında potansiyel tık demek olacaktır.


Gönderi olarak ta , özgün bir resimle süslenmiş, anlaşılır bir açıklama ile paylaşımlar yapılıyor.


Twitter kısmına da göz atacak olursak, Garanti'nin Sosyal Medya' nın her alanına çalışma yaptığını ve önem verdiğini anlamak mümkün, Facebook sayfasında olduğu gibi, arkaplan resmi, kapak resmi ve logo itina ile seçilmiş, yukarı da bahsettiğim durumlar göz önüne alınmış ve ilk açılışta bizleri içine çeken sıcak bir şekilde dizayn edilmiş.

Gelelim son noktaya , bu noktada belli başlı zayıflıklar var, Instagram hesabından bahsediyorum, Dünya'da ki örneklere göre oldukça geri olduğumuz ve en az önemi verdiğimiz Instagram hesapları , Garanti'nin Facebook ve Twitter hesaplarına göre oldukça sıradan ve kurumun itibarına göre oldukça az takipçiye sahip.

Garanti bankası Sosyal Medya' da Instagram hesabını özellikle kurumun içinden bir takım resimler koyarak yürütmeye çalışmış fakat Dünya'da ki rakipleri ve ya örnekleri bunu bu şekilde kullanmıyor. Her resim için itina ile içerik seçilip özgün resimler aktarılıyor. Tek eleştirebileceğimiz nokta Instagram fakat onun dışında Garanti'nin Sosyal Medya kullanımı taktir edilesi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum eklenmiştir. Teşekkürler

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.